دبير شوراي مركزي خانه مطبوعات :به هر قيمت از حقوق خبرنگاران دفاع خواهم كرد



دبير شوراي مركزي خانه مطبوعات يزد، گفت: عده‌اي شغل اصلي آنها حرفه مطبوعات و خبرنگاري مي‌باشد و با گرفتن حقوق ناچيزي كه گفتن آن باعث تاسف است، مشغول به كارند.

مسعود ميرجليلي در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايسنا-منطقه يزد، اظهار داشت: استعفاي رياست خانه مطبوعات در شوراي مركزي خانه مطبوعات مطرح نشده و مورد موافقت قرار نگرفته است و ايشان كماكان رئيس خانه مطبوعات هستند و چون خانه مطبوعات در 29مردادماه سال 85 تحت شماره 594 در اداره ثبت شركت‌ها و ثبت اسناد و املاك استان يزد به ثبت رسيده است، تنها مرجع قانوني در مورد استعفاي هر يك از اعضاي ‌شوراي مركزي خانه مطبوعات مي‌باشد.

وي افزود: با توجه به عدم تشكيل جلسه شوراي مركزي و عدم پذيرفته شدن استعفا از سوي رياست خانه مطبوعات، درخواستايشان و با توجه به احساس ديني كه در مورد مطبوعات و خبرنگاران دارم قبول كرده‌ام، تا زمان تشكيل شوراي مركزي به پيگيري فعاليت‌هاي انجام شده قبل و كارهاي روزمره خانه مطبوعات بپردازم.

ميرجليلي در ادامه گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد طي نامه‌اي اعلام كرده است كه بنده سخنگوي خانه مطبوعات نيستم و اين در حالي است كه در 5/1 سال گذشته در 4 مصاحبه انجام شده، تمهيدات مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مد نظر بوده است و نيز ارسال نامه درآستانه روز خبرنگار و اعتراض اينجانب نسبت به چگونگي برگزاري روزخبرنگار كه در نهايت باعث تاسف بود، هيچگونه اظهار نظري در خصوص چگونگي برگزاري اين مراسم از خانه مطبوعات نشده بود كه خانه مطبوعات بخواهد، شانه از زير بار آن خالي كند.

وي خاطر نشان ساخت: مراسم روزخبرنگار سال‌جاري از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام پذيرفت و نظر خانه مطبوعات در حد مشاوره و حضورش در حد خير مقدم گفتن بود، لذا هر چند خانه مطبوعات بودجه‌اي در اختيار نداشته، ولي ادعاي رنج بردن از عدم وجود بودجه را نداشته است، اما اعلام روابط عمومي اين اداره كل به اين وضوح كه خانه مطبوعات مشكل مالي ندارد، عادلانه نيست و اميد است، از روي بي اطلاعاي باشد.

ميرجليلي ادامه داد: ‌مشكل اكنون جامعه مطبوعات استان يزد در اين است كه متاسفانه نحوه راي گيري درست نيست، گاه يك مدير با 2 راي كه يكي از آنها متعلق به خودش مي‌باشد، انتخاب مي‌شود و ديگر اينكه برخي افراد كه در وادي مطبوعات هستند، به عنوان شغل سوم يا چهارم پس از استخدام در ساير ارگان‌ها وارد عرصه مطبوعات مي‌شوند و اين درحالي است كه عده‌اي شغل اصي آنها حرفه مطبوعات و خبرنگاري است و با گرفتن حقوق ناچيزي كه گفتن آن مايه تاسف است مشغول به كارند و تفاوتي ميان دو گروه نيست، همچنين كسي وجود ندارد كه مدافع حقوق آنان باشد.

وي تاكيد كرد: طرح ايجاد تعاوني مسكن و پيگيري انجام آن صورت گرفته و در آينده از خبرنگاراني كه شامل اين طرح شوند، ثبت نام خواهد شد و با رسيدن تعداد به حد نصاب قطعاً تعاوني تشكيل خواهد شد و نيز به زودي با تشكيل جلسه شوراي مركزي خانه مطبوعات در مورد استعفاي رئيس و دبيرخانه مطبوعات تصميم گيري خواهد شد.

دبير شوراي مركزي خانه مطبوعات يزد، در پايان يادآور شد: صدور دفترچه بنياد 15 خرداد،‌ پيگيري صدور كارت درمان،‌ كارت سوخت خبرنگاران بيمه تكميلي خبرنگاران كه درگذشته با وقفه مواجه شده بود، با توجه به درخواست خانه مطبوعات دوباره پيگيري خواهد شد.

يزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا